مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه به نقش موثر همیاران پلیس در کاهش تخلفات رانندگی اشاره کرد و گفت: با توجه به اثرات مثبت این طرح، گسترش آن در دستور کار قرار دارد.
کد خبر: ۵۰۶۵۷۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۷ 10 October 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا ، سلیمان محبی با بیان اینکه آموزش، امنیت و بهداشت سه شاخص اصلی توسعه در هر جامعه‎‌ای هستند، گفت: توسعه و پیشرفت هر کشور با این سه شاخص سنجیده می‌شود.

وی افزود: برای پیشبرد امور هر کشور آموزش امر حیاتی دارد و در کنار این آموزش باید امنیتی برای پیشبرد امور وجود داشته باشد و در کنار این دو باید جامعه از سلامت لازم نیز برخوردار باشد.

محبی با اشاره به حوادث ترافیکی و کشته‌شدن سالانه هزاران نفر در این حوادث، گفت: یکی از راه‌های کنترل ترافیک و کاهش آمار تصادفات استفاده از مباحث آموزشی است و باید در این زمینه به امر آموزش قوانین راهنمایی و رانندگی و نحوه صحیح رانندگی توجه ویژه شود.

وی با اشاره به شروع طرح همیاران پلیس از 10 سال پیش، گفت: آمارها نشان از سیرکاهشی تلفات با اجرای این طرح دارد و با بررسی که در استان تهران صورت گرفته سه تخلف صحبت با تلفن همراه، نبستن کمربند ایمنی و سرعت غیرمجاز با اجرای این طرح به شدت کاهش داشته است.

محبی افزود: این امر نشان می دهد که گسترش این طرح می‌تواند به کاهش بیش از پیش تلفات رانندگی منجر شود و باید بتوانیم این سیرکاهشی را ادامه دهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: هرچند آمارها سیر کاهشی تلفات رانندگی در کشور و استان را نشان می‌دهد، اما باز هم فوت سالانه هزاران نفر در تصادفات رانندگی کشور بسیار زیاد است که عمده این کشته‌ها به علت عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی است.

محبی با بیان اینکه امروز بیش از زمان جنگ در راه‌ها کشته می‌دهیم گفت: با توجه به این مسئله همه باید در کنار هم در بحث آموزش و فرهنگ ترافیک تلاش کنند.

وی افزود: آموزش و پرورش نیز در کنار سایر نهادها در این زمینه فعالیت خواهد کرد و امیدواریم با افزایش همیاران پلیس بتوانیم گام موثری در این زمینه برداریم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار